testDNA wprowadza do swojej oferty badania ojcostwa na podstawie analizy 24 markerów

Informacja prasowa, 29 maja 2014 

Test na ojcostwo 24 markery DNA testDNA specjalizuje się w przeprowadzaniu testów na ojcostwo od 2003 roku. Do tej pory badania te realizowane były na podstawie analizy 16 markerów DNA. Od maja 2014 roku pula markerów uległa jednak rozszerzeniu do 24. Zmiana ta ma na celu uzyskanie jeszcze większej pewności wydawanych wyników.

Większość laboratoriów w Polsce przeprowadza badania ojcostw na podstawie standardowych 16 markerów. Do tej pory komercyjnie testy na ojcostwo przy użyciu 24 markerów oferował tylko jeden z Instytutów Genetyki Sądowej. Teraz dołączyło do niego również testDNA Laboratorium Sp. z o.o.

Większa liczba markerów – większa pewność …

Pula 16 markerów DNA analizowana w testach na ojcostwo jest zwykle wystarczająca do wydania jednoznacznego wyniku. Potwierdzają to certyfikaty wydane przez prestiżowe ośrodki międzynarodowe. Niemniej jednak zdarzają się sytuacje, w których dopiero po jej rozszerzeniu można uzyskać pewny rezultat. Międzynarodowe środowisko naukowe rekomenduje, aby w przypadku badania ojcostwa przeprowadzanego na podstawie próbek uzyskanych tylko od ojca i dziecka (matka nie bierze udziału w teście) stosować analizę powyżej 21 markerów DNA. Dlatego też duża część zagranicznych laboratoriów genetycznych rozszerza swoje badania o kolejne układy niekodujące.

Szacuje się, że zastosowanie 24 markerów zwiększa pewność wydawanego wyniku aż 1000 krotnie. Potwierdzenie ojcostwa następuje w tym przypadku z prawdopodobieństwem powyżej 99.99999%, z kolei wykluczenie ze 100% pewnością. W przypadku badań ojcostwa przeprowadzanych na 16 markerach DNA potwierdzenie ojcostwa następuje z prawdopodobieństwem powyżej 99.99%. Ponadto zastosowanie większej ilości markerów zmniejsza również ryzyko konieczności włączenia matki do testu z uwagi na niejednoznaczny rezultat.

Większa pewność – niezmienna cena

testDNA już teraz oferuje badanie ojcostwa na podstawie 24 markerów w swojej podstawowej ofercie. Oznacza to, że za rozszerzenie analizy o kolejne układy niekodujące klient nie będzie musiał dopłacać.

Pobierz w PDF >>